wtorek, 4 lutego 2014

Jezuici też?

Z redakcyjnej poczty:

Laudetur Iesus Christus!
W nawiązaniu do artykułu o niezrealizowanej reformie różańca, to  wiem z własnego doświadczenia (na szczęście już mam to za sobą), że w ten sposób modli się wiele "oaz" nie tylko Ruch Ś-Ż, ja na przykład miałem z tym kontakt przy jezuickiej formacji. W dodatku imię "Jezus" w modlitwie było jakby hmm... mantrowane? Coś w stylu "teraz w ciszy oddychaj tym imieniem". Taka patologia. Więc może i papież odrzucił ale jad błędu i zepsucia swoje drogi znalazł.
In Christo
(...)
(imię i nazwisko tylko do wiadomości redakcji).


Aktualizacja 04.02.2014 godz. 14:45

Kolejny list do redakcji

Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
W nawiązaniu do ostatniego postu "Jezuici też?" zapewniam, że też! Miałam możliwość wziąć udział w rekolekcjach - karykaturze Ćwiczeń duchownych u jezuitów w Warszawie-Falenicy. Temat rekolekcji - modlitwa Jezusowa, która według prowadzącego te rekolekcje ks. Wojciecha Nowaka SJ, jest "wyższym stopniem", wejściem na wyższy poziom duchowy po odbyciu wszystkich Tygodni ĆD. Dodam, że nie ma o tym mowy w żadnym z pism św. Ignacego, a już na pewno nie ma o tym mowy w ĆD. Ksiądz jezuita często porównywał modlitwę Jezusową do Różańca, wskazując oczywiście na tę pierwszą, jako na dalece doskonalszą od Różańca. Mój katolicki zmysł burzył się od samego początku tych rekolekcji, wszystko co tam się działo było zaowalowanie heretyckie i schizmatyckie, że nie wspomnę o ciągotach ks.Nowaka SJ ku religijności Dalekiego Wschodu. Miałam nawet wrażenie, że całe to zafascynowanie modlitwą Jezusową ma prowadzić w istocie do tej ateistycznej wschodniej duchowości. Na dokładkę wspomnę iż na zakończenie rekolekcji ks. W. Nowak SJ nie przewidział i nie zaplanował sakramentu pokuty! Trzeba było go o to specjalnie poprosić. Na szczęście nie odmówił. Reklekcje, w których wtedy uczestniczyłam była to tzw. Synteza Ćwiczeń Duchownych, którą można odprawić w wielu jezuickich domach rekolekcyjnych po odprawieniu wszystkich czterech Tygodni ĆD.
Dziękuję za Breviarium!

E.P. 
(imię, nazwisko i adres e-mail znane redakcji)