poniedziałek, 18 listopada 2013

"Ten papież nam się nie podoba"

Pod takim tytułem miesiąc temu dwóch związanych z ruchami Tradycji w Kościele dziennikarzy włoskiego Radia Maria opublikowało w Il Foglio krytyczny artykuł poświęcony papieskiej "jeździe po bandzie". W treści znalazła się m.in. krytyka relatywizmu religijnego i moralnego, obecnego w papieskich gestach i wypowiedziach oraz "skromności na pokaz". Autorzy: Aleksander Gnocci oraz Mariusz Palmaro zostali za tę publikację wyrzuceni z pracy w katolickim radio.

Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że papież Franciszek 1 listopada zatelefonował do Mariusza Palmaro. Wczoraj red. Palmaro przymuszony przez media ujawnił, czego dotyczyła rozmowa. W informacji prasowej czytamy m.in:
Byłem zachwycony i zaskoczony, głównie emocjonalnie, dla mnie, katolika, ta rozmowa, to było najpiękniejsze przeżycie. Ale czułem potrzebę przypomnienia papieżowi, że razem z Gnoccim wyraziliśmy krytykę pod Jego adresem, jednocześnie zapewniając o swojej całkowitej lojalności jako synowie Kościoła. Papież prawie nie pozwolił mi dokończyć tego zdania mówiąc, że rozumie, że ta krytyka wypływa z miłości i zapewniając, jak bardzo ceni sobie to, co przeczytał. Bardzo mnie to podniosło na duchu.
Ciekawe, kiedy redaktorzy niektórych polskich tygodników katolickich zamiast zgrywać obrażone księżniczki, też zaczną sobie brać do serca słowa krytyki. Również płynące z miłości. Miłości do Kościoła.